۰۴۱ - ۳۶۶۸۰۹۲۵ || ساعات تماس: ۱۰ الی ۲۱

راهکارهای میزبانی وب و دامنه

راهنمای مفید برای محدودیت منابع
نوشته‌ی RezaFH
  • 2017/11/06
  • آموزش

راهنمای مفید برای محدودیت منابع در سرورها

راهنمای مفید برای محدودیت منابع در سرورها

در این مطلب می خواهیم در مورد راهنمای مفید برای محدودیت منابع در سرورها بحث کنیم. با سایت تخصصی میزبان وردپرس همراه باشید.

مطلب مرتبط : CloudLinux چیست؟

تمام حساب های هاستینگ در سیستم عامل های اشتراک گذاری، تجارت و نمایندگی Namecheap دارای محدودیت منابع هستند. این محدودیت منابع برای محافظت از حساب شما طراحی شده است. در گذشته، سایر کاربران در سرور می توانستند تمام منابع موجود (پردازنده / پردازنده، RAM / حافظه یا دسترسی به دیسک) را مصرف کنند و باعث کاهش سرعت سایر سایت های هاستینگ شده در همان سرور شود. Namecheap از سیستم عامل CloudLinux استفاده می کند که دارای محدودیت منابع توسط سیستم LVE است. فناوری سطح هسته در سرویس دهنده جاسازی شده است تا اطمینان حاصل شود که تمام سایت ها در سرور، دسترسی کامل به سهم منصفانه از منابع را دارند. محدودیت منابع Namecheap سخاوتمندانه است. به طور معمول، محدودیت های ما بسیار بالاتر از دیگر شرکت های هاستینگ است. ما می توانیم دو دلیل اصلی را ارائه دهیم:

  • ۱٫ ما از سرورهای سریع تر، قوی تر استفاده می کنیم. یک سرور معمولی از آخرین پردازنده های اینتل Xeon E5 استفاده می کند و به ۱۲۸ گیگابایت رم DDR3 و هارد دیسک های سریع با تکنولوژی SSD قابل ارتقا است.
  • ۲٫ ما حساب های کمتری را در هر سرور نسبت به رقبا قرار می دهیم. “Overvolving” در سرورها یک تکنیک رایج است که توسط رقبا مورد استفاده قرار میگیرد تا بتواند از مشتریان پول بیشتری دریافت کنند. Namecheap سرور های ما را با حساب های کمتر برای ارائه کیفیت بهتر تولید کرده است.

سقف محدود کننده فعلی ما به شرح زیر است:

ارزش، حرفه ای بودن، بسته های فروشندگان

  • تعداد درخواست های همزمان وب سرور: ۲۰
  • هر پردازشگر مشتری می تواند از ۱ گیگابایت رم استفاده کند (با مجاز تا ۴ گیگابایت)
  • درصد زمان پردازنده : ۲۰٪ (با اجازه عبور تا ۱۰۰٪)

بسته نهایی

  • تعداد درخواست های همزمان وب سرور: ۳۰
  • هر پردازشگر مشتری می تواند از ۲ گیگابایت رم استفاده کند (با مجاز تا ۶ گیگابایت)
  • درصد زمان پردازنده: ۴۰٪ (با مجاز تا ۲۰۰٪)

بسته SSD کسب و کار

  • تعداد درخواست های همزمان وب سرور: ۴۰
  • هر پردازشگر مشتری می تواند از ۲ گیگابایت رم استفاده کند (با مجوز تا ۸ گیگابایت)
  • درصد زمان پردازشگر: ۶۰٪ (با اجازه عبور تا ۴۰۰٪)

نکته: کمک هزینه پشت برای ایجاد ثبات در عملکرد سایت در فواصل پیک مورد استفاده قرار می گیرد. اگر حساب / سرور شما منابع بسط داده شده را به صورت سازگار به کار ببرد، ارتقاء به یک بسته با در دسترس بودن منابع بیشتر باید در نظر گرفته شود.

همانطور که می بینید، بسته های گرانقیمت با منابع بیشتری در اختیار شما قرار می گیرند و برای وبسایت های شلوغ طراحی شده اند. شما می توانید حساب کاربری خود را در هر زمان به یک بسته ی منابع بالاتر ارتقا دهید. فقط کافیست با تیم ما تماس بگیرید که  برای کمک به شما خوشحال خواهد شد.

بررسی استفاده فعلی شما

امکان استفاده از منابع فعلی شما از طریق حساب cPanel امکان پذیر است. وارد پنل هاستینگ خود شوید و به ویجت آمار در سمت چپ بروید:

CPU Usage مشخص می کند که شما در حال حاضر چه مقدار از منابع اختصاصی CPU را استفاده می کنید. مقدار منابع CPU ما برای هر حساب، درصد از منابع سرور است. اگر CPU به ۱۰۰٪ برسد، این به این معنی است که حساب شما از تمام منابع اختصاص داده شده CPU استفاده می کند و هر فرایند جدید تا زمانی که فرآیندهای موجود تکمیل شوند، به خواب می روند.اگر CPU به ۱۰۰٪ برسد، این به این معنی است که حساب شما از تمام منابع اختصاص داده شده CPU استفاده می کند و هر فرایند جدید تا زمانی که فرآیندهای موجود تکمیل شوند، به خواب می روند که می تواند سرعت سایت شما را به طور چشمگیری کاهش دهد.

Virtual Memory Usage مربوط به مقدار حافظه است، فرآیندها می توانند در داخل LVE تخصیص داده شوند. هنگامی که فرآیند تلاش می کند حافظه اختصاص دهد، CloudLinux بررسی می کند که کل حافظه مجازی جدید مورد استفاده در تمام فرآیندهای LVE در حد مجاز باشد. اگر اینطور نیست، CloudLinux از اختصاص حافظه جلوگیری می کند و در بیشتر موارد این باعث می شود فرآیند شکست شود.

(Physical Memory Usage (RAM حافظه واقعی اختصاص داده شده برای حساب شما است. حافظه مجازی معمولا یک فایل در درایو دیسک است که سیستم عامل برای ذخیره اطلاعات (swap-to-from) زمانی که حافظه واقعی کامل می شود استفاده می کند، به عنوان مثال فایل (swap) در سیستم لینوکس استفاده می شود. بنابراین، اگر شما سعی می کنید یک پست بزرگ را منتشر کنید، ممکن است تمام حافظه فیزیکی را انجام دهد، اما بعد از مدتی آن را عادی می کند. اگر این مقدار به حداکثر رسید، شما ممکن است خطاهای PHP (در صورت وجود) را در سایت خود تجربه کنید، یا در موارد بسیار شدید ممکن است یک صفحه خطای CloudLinux را مشاهده کنید. این اشتباهات معمولا کوتاه است و زمانی که استفاده کمتر از حد محدود شود، به طور خودکار روشن خواهد شد.

Entry Processes تعداد فرایندهایی است که به حساب شما وارد می شوند. به عنوان مثال، هر صفحه پی اچ پی که توسط یک کاربر در دسترس است، معمولا یک فرایند ورودی را ایجاد می کند. جلسات SSH و مشاغل cron نیز به عنوان فرایندهای ورود به حساب می آیند.

Number of Processes محدودیتی شبیه به بالا است اما شامل تمام فرآیندهای تولید شده توسط حساب می شود و نه کارهای خاص PHP، SSH و cron. این تعداد معمولا بسیار کم است، حتی در فعالیت های بالا، به عنوان وظایف غیر PHP انجام و حتی سریعتر انجام می شود.

I / O Usage (ورودی / خروجی) را نشان می دهد که چه مقدار I / O (یا فعالیت دیسک) از حساب شما استفاده می کند. هر کاری که از درایو دیسک سرور استفاده می کند (مانند خواندن یا نوشتن به سرور) I / O را مصرف می کند. ما حداکثر سرعت دیسک هر حساب را محدود می کنیم تا اطمینان حاصل شود که هیچ حسابی نمی تواند دیسک های درایور را اشباع کند که عملکرد را برای همه کاهش می دهد.

 

منبع: www.namecheap.com