۰۴۱ - ۳۶۶۸۰۹۲۵ || ساعات تماس: ۱۰ الی ۲۱

راهکارهای میزبانی وب و دامنه

نوشته‌ی RezaFH
  • 2017/12/13
  • آموزش, عمومی

چه چیزی باید در یک بسته ی هاستینگ مورد توجه قرار گیرد؟

چه چیزی باید در یک بسته ی هاستینگ مورد توجه قرار گیرد؟

در این مطلب می خواهیم به بررسی موارد قابل توجه در یک بسته ی هاستینگ بپردازیم. با سایت تخصصی میزبان وردپرس همراه باشید.

مطلب مرتبط : ۵ نشانه از هاستینگ که مانع پیشرفتتان می شود

هاستینگ اشتراکی ارزان ترین راه برای دریافت سایت به صورت آنلاین است. در حالی که ارزان تر از VPS، سرور اختصاصی و هاستینگ است، به این معنا نیست که شما باید منابع و ویژگی های پایه و اساسی معامله را بپذیرید. متأسفانه بسیاری از افراد به طور کامل متوجه نمی شوند که باید در هنگام انتخاب یک بسته ی هاستینگ به دنبال چه چیزی باشند و این کار می تواند باعث تجربه کردن یک هاستینگ بسیار بد و ضعیف شود. ما این راهنمای مستقیم را برای کمک به شما ارائه کرده ایم.

۱٫ هاستینگ سیستم عامل: لینوکس یا ویندوز

بسیاری از مردم اغلب فکر می کنند که به دلیل استفاده از ویندوز به عنوان یک سیستم عامل برای رایانه های خانگی خود،  باید برای مدیریت سایت های خود نیز از همان سیستم استفاده کنند. در حقیقت، اکثریت سایت ها در سرورهای لینوکس اجرا می شوند. اگر میخواهید از نرم افزاری مانند WordPress، Magenta، Joomla و غیره استفاده کنید، برای ساختن سایت خود، لینوکس گزینه ای است که واقعا قابل استفاده و مفید است که باید از آن استفاده کنید. قبل از انتخاب لینوکس یا ویندوز، برنامه نرم افزاری مورد نظرتان را انتخاب کنید. شما واقعا انتخابی نخواهید داشت. در اکثر موارد، نرم افزار سیستم عامل شما را احراز خواهد کرد.

۲٫ می خواهید چند سایت داشته باشید؟

در حالی که اکثر افراد فقط می خواهند یک سایت را اجرا کنند، برخی از افراد مانند بازاریابان آنلاین می خواهند چندین سایت را اداره کنند. در صورتی که مورد دوم هستید ، آگاه باشید که برخی از بسته های هاستینگ با محدودیتی در تعداد سایت هایی که می توانید هاستینگ کنید تنظیم شده اند. این اتفاق اغلب از طریق محدود کردن تعداد پایگاه های داده ای که می توانید تنظیم کنید اتفاق می افتد (شما نیاز به یک پایگاه داده جداگانه برای هر سایت خواهید داشت). در مثال eUKhost، برنامه Basic ما به شما اجازه می دهد ۱۰ سایت را ایجاد کنید، با این حال، با چند پوند بیشتر در ماه، برنامه پیشرفته ما اجازه می دهد تا شما امکان ایجاد سایت های نامحدود را داشته باشید.

۳٫ شما چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

شما باید یک ایده داشته باشید که چقدر فضای لازم برای ذخیره تمام نرم افزار های سایت، فایل ها و تصاویر نیاز دارید. اکثر سایت ها واقعا به فضای زیادی نیاز ندارند. در مقایسه با نرم افزارهای اجرا شده بر روی کامپیوتر شما، برنامه های مورد نیاز برای اجرای سایت ها بسیار کوچک هستند و اندازه صفحات وب نیز بسیار کوچک هستند. اغلب بزرگترین فایل های مورد نیاز شما تصاویر و فیلم ها هستند. اگر می خواهید سایت های متعدد و یا سایت های تجارت الکترونیک با هزاران تصویر را اجرا کنید، ممکن است فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید. برای وب سایت های کوچک، ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز برای نیازهای شما زیاد است. با این حال، بسته های ارائه شده تا ۲۰ گیگابایت در دسترس هستند، و این بسته ها به راحتی می توانند برای بسیاری از سایت ها و مقادیر وسیعی از داده ها قابل استفاده باشند. از شرکت هایی که محدودیت تعداد فایل هایی را که می توانید ذخیره کنید را دارا هستند، آگاه باشید. این کار می تواند یک راه پنهانی برای محدود کردن فضای مورد استفاده شما باشد.

۴٫ پهنای باند بدون اندازه را همیشه انتخاب کنید

پهنای باند اصطلاحی است که برای توصیف مقدار داده هایی که سایت شما ارسال و دریافت می شود، استفاده می شود. اگر شما یک سهمیه ماهانه پهنای باند دریافت می کنید، به یاد داشته باشید که هر بار که شخصی از یک صفحه سایت شما بازدید می کند، مقداری از پهنای باند شما از بین می رود. اگر کسی بر روی یک تصویر کلیک کند تا آن را در اندازه کامل مشاهده کند، یک ویدیو ذخیره شده در سایت شما را پخش کند، یک فرم پر می کند یا هر کار دیگری را انجام دهد نیز از پهنای باند شما کم می شود. اگر چه هر یک از این اقدامات تنها مقدار کمی از پهنای باند (به استثنای پخش ویدئو) را استفاده می کند، اگر تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید، این مقدار کوچک به زودی افزوده می شود. بدین معناست که اگر شما پهنای باند محدود را خریداری کنید، و تا قبل از دوره خرید بعد به پایان برسد، سایت شما آفلاین خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق، یک بسته هاستینگی را انتخاب کنید که پهنای باند نامحدود را ارائه می دهد و شما می توانید بدون نگرانی تعداد زیاد بازدید کننده را داشته باشید.

۵٫ برای عملکرد عالی تلاش کنید

در حالی که عوامل متعددی وجود دارد که می تواند سرعت سایت شما را تعیین کند (تعداد افزونه هایی که استفاده می کنید، اندازه هر صفحه و غیره) یکی از عوامل مهم، نوع وب سرور است که سایت شما را هاستینگ می کند. این به سایت شما کمک می کند سرعت بارگیری در رایانه های بازدید کنندگان و دستگاه های تلفن همراه خود را بالا ببرد. تاخیر یک ثانیه در بارگیری می تواند باعث ترک مشتری شود و فروش را با ۷ درصد کاهش روبرو کند. بنابراین، مهم است که به تکنولوژی که هاست شما استفاده می کنید، دقت کنید.

۶٫ برای پنل کاربری، یک ادمین خوب انتخاب کنید

مدیریت سایت شما باید یک فرآیند آسان و شهودی باشد و این کار با داشتن یک پانل کنترل که دارای یک رابط کاربری مناسب است انجام می شود. وقتی این اتفاق می افتد، چیزهایی مانند نصب یک سایت جدید، به روز رسانی نرم افزار، اضافه کردن افزونه ها و مراقبت از حساب شما، ساده و آسان هستند. با این حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که هاست شما به طور کامل در استفاده از cPanel آموزش دیده است تا بتواند با هر مشکلی مواجه شود.

۷٫ ویژگی های امنیتی

هنگامی که به دنبال یک ارائه دهنده هاستینگ مشترک هستید، باید یکی را انتخاب کنید که به شما طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی را ارائه می دهد که سایت شما را محافظت می کند. شما نیاز به یک میزبان دارید که می تواند تشخیص نفوذ، فایروال ها، گواهینامه های SSL (برای رمزگذاری اطلاعات پرداخت مشتریان)، اسکن ایمیل، فیلتر کردن هرزنامه ها و، در صورت بدترین حالت، پشتیبان گیری از راه دور را فراهم کند تا سایت شما بتواند به سرعت بازسازی شود.

۸٫ هاستی که آنلاین می ماند

هنگامی که سایت شما در حال اجرا است، شما نمی خواهید هاستی که سایت شما را هاستیگ می کند، آفلاین شود. اگر این گونه باشد باعث بد نامی سایت شما شده و همچنین بازدید کننده سایت شما کم می شود و در بدترین حالت درآمد فروش شما به شدت کاهش میابد. به همین دلیل، به دنبال یک هاستی که می تواند اطمینان حاصل کند سایت شما همیشه در دسترس خواهد بود باشید.

۹٫ ویژگی های اضافی

علاوه بر ویژگی های ذکر شده در بالا، یک هاست خوب شما را با خدمات زیر در حساب هاستینگ اشتراکی شما به شما ارائه می کند: حساب های ایمیل نامحدود، با استفاده از نام دامنه سایت (به عنوان مثال me@mywebsite.com)؛ پشتیبانی ۲۴/۷، پشتیبانی از طریق تلفن، ایمیل و چت زنده، به طوری که هر زمان که شما به آن نیاز دارید، به شما کمک کند. همچنین باید قرارداد شما با هاست بصورت ‘no minimum’ باشد.

منبع : www.eukhost.com