۰۴۱ - ۳۶۶۸۰۹۲۵ || ساعات تماس: ۱۰ الی ۲۱

راهکارهای میزبانی وب و دامنه

نوشته‌ی RezaFH
  • 2017/09/18
  • وبلاگ

آموزش و آشنایی با CPanel-simple Zone Editor

smple zone editor

DNS (Domain Name System) بخشی بسیار مهم در سیستم اینترنت می باشد. Full Qualification Domain Name را به سادگی و به گونه ای نشان می دهد که برای بشر قابل خواندن باشد. برای مثال: www.tutorialspoint.com  ،IP  آدرس آن  که کامپیوتر از آن استفاده می کنند به صورت ۱۱۷۰۱۸۰۲۳۷۰۱۹۱۰٫برای کامپیوترقابل خواندن است.  برای این عملیات، DNS از فایل های Zone  که در سرور ذخیره شده است، استفاده می کند که حاوی رکورد های منابع برای طراحی نام دامنه به یک آدرس IP هستند. در این Simple Zone Editor، ۲ نوع رکورد می توان اضافه کرد:

اضافه کردن رکورد A :

رکورد های منابعی نوع A، رکورد Host Name می باشند و نام دامنه را با آدرس IP 32-bit نشان می دهند.

برای اضافه کردن  رکورد نوع A، مراحل زیر را انجام دهید:

قدم۱: با کلیک برروی Simple Zone Editor موجود در بخش Domains  از صفحه ی cPanel، Editor را باز کنید.

قدم۲: Add on A Record  مرتبط با Simple Zone Editor را پیدا کنید. نام را در textbox Name و آدرس IP را در IP Textbox وارد کنید.

قدم۴: Add an A Record را فشار دهید. اگر عملیات با موفقیت انجام شود، یک پیام موفقیت آمیز دریافت خواهید کرد.

توجه کنید: رکوردهای نوع A برای دسترسی به وب سایت شما بسیار مهم هستند. آن ها سرورهای DNS را قادر می سازند تا وب سایت و سرورهای خود را تعیین کنید. بدون رکورد A، بازدیدکنندگان قادر نخواهند بود به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. به محض ایجاد دامنه و وب سایت شما، cPanel بصورت خودکار رکوردهای نوع A را برای آن ها تنظیم خواهد کرد.

اضافه کردن یک رکورد CNAME:

رکوردهای CNAME برای افزودن نام مستعار به نام دامنه مرتبط با آن، مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید چندین رکورد CNAME را به یک رکورد A متمرکز کنید. بنابراین هنگامی که DNS به جستجوی نام مستعار می پردازد، می توانید یک Host  که در رکوردهای A تعریف شده است را به راحتی تغییر دهید. برای افزودن رکورد CNAME، لطفا این مراحل را دنبال کنید:

قدم۱: در Simple Zone Editor به سمت پایین حرکت کنید تا Record Add a CNAME را بیایبید.

قدم۲: نام مستعار Alias name))  دلخواه خود را برای رکورد C NAME در Name textbox و FQDN را در CNAME Textbox که می خواهید نام مستعار شما به آن اشاره کند، وارد کنید.

قدم۳:برروی Add CNAME کلیک کنید، اکنون باید یک پیام موفقیت آمیز را مشاهده کنید.

پاک کردن رکورد A  یا  CNAME :

برای پاک کردن یک کاربر که با نام A یا CNAME تعریف شده اند، در Simple Zone Edittor، به پایین صفحه بروید تا User-Defined Records را بیابید. لینک eDelet را مطابق با نوع رکوردی که می خواهید حذف کنید، فشار دهید. هنگامی که رکورد پاک شد، باید پیغام موفقیت آمیز را مشاهده کنید.

ادامه ی این مطلب را می توانید در این صفحه ببینید.