۰۴۱ - ۳۶۶۸۰۹۲۵ || ساعات تماس: ۱۰ الی ۲۱

راهکارهای میزبانی وب و دامنه

نوشته‌ی Hosein
  • 2020/07/06
  • آموزش سی پنل

افزایش امنیت هاست سی پنل با فعال کردن تایید دو مرحله ای

یکی از کارهایی که باید برای بالا بردن امنیت هاست سی پنل/cPanel خود انجام دهید تایید دو مرحله‌ای (Two Step Verification) است. در این محتوای آموزشی قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید قابلیت تایید دو مرحله‌ای هاست سی پنل خود را فعال کنید تا از این طریق امنیت هاست خود را بالا ببرید.

 

قابلیت تایید دو مرحله‌ای در سی پنل

اگر که هاست سی پنل دارید هر زمانی که می‌خواهید به مدیریت هاست خود وارد شوید باید یک نام کاربری و رمز عبور وارد کنید؛ اما با فعال کردن تایید دو مرحله‌ای یک کد برای موبایل شما ارسال می‌شود که با وارد کردن کد در کادر مخصوص که سی پنل برای شما به نمایش می‌گذارد، می‌توانید به مدیریت هاست خود وارد شوید.

 

فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای در هاست سی پنل

برای فعال‌سازی این قابلیت ویژه سی پنل اول به مدیریت هاست خود مراجعه کنید و در قسمت Security بر روی گزینه Two Factor Authentication کلیک کنید تا به بخش فعال کردن قابلیت بروید.

فعال کردن تایید دو مرحله ای سی پنل

بعد از وارد شدن به این صفحه شما اگر با پیام Two-factor authentication is not configured for your account. مواجه شدید به این معنی است که اکنون این قابلیت فعال نشده و شما‌ تاکنون تنظیمات مربوط به فعال‌سازی این قابلیت را انجام نداده‌اید.

فعال کردن تایید دو مرحله ای سی پنل

برای فعال‌سازی این قابلیت باید بر روی دکمه آبی رنگ با نام”Set Up Two-Factor authentication“کلیک کنید تا بتوانید بخش مربوط را مشاهده کنید.

فعال کردن تایید دو مرحله ای سی پنل

بعد از ورود به بخش بالا باید اپلیکیشن Google Authenticator را در موبایل خود نصب نمایید و با اپلیکیشن QR موجود در این صفحه را اسکن کنید برای اینکه کد ۶ رقمی برای شما ارسال شود.

برای دانلود این اپلیکیشن هم می‌توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

دانلود از گوگل پلی : Google Authenicator

دانلود ار اپ استور : Google Authenicator

 

فعال کردن تایید دو مرحله ای سی پنل

بعد از ارسال این کد در اپلیکیشن شما باید آن را در کادر مخصوص خود وارد کنید.

اگر تمامی مراحلی که عنوان شد را درست انجام داده باشید، این قابلیت ویژه برای هاست سی پنل شما اضافه خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به امنیت سایت خود اهمیت می‌دهید، حتما این قابلیت را در هاست خود فعال کنید تا دیگران به‌سادگی نتوانند به هاست شما متصل شوند.