۰۴۱ - ۳۶۶۸۰۹۲۵ || ساعات تماس: ۱۰ الی ۲۱

راهکارهای میزبانی وب و دامنه

نوشته‌ی Hosein
  • 2020/07/10
  • آموزش وردپرس

معرفی بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرس

در اولین نسخه‌های وردپرس با وجود کم بودن افزونه‌ها و پیشرفته‌نبودن آن‌ها، اگر می‌خواستیم یک برگه بسازیم، می‌بایست حتما دانش کدنویسی را فراگرفته و برای طراحی اختصاصی یک صفحه شاید صد‌ها خط کد می‌نوشتیم. با به وجود آمدن افزونه های مختص این کار، دیگر این مشکلات حل شده و خیلی ساده می‌توانید قالب خود را طراحی کنید.

بهترین افزونه¬های صفحه ساز در وردپرس

 

در این مقاله ۴ افزونه طراحی صفحات گرافیکی معروف و محبوب وردپرس را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها بدون دانش برنامه نویسی، در ساختن قالب های دلخواه خود محدود نباشید.

صفحه‌ساز چیست؟

جزء مهم‌ترین افزونه های وردپرس هستند که کاربران زیادی داشته و برگه‌های سایت خود را با هر ایده‌ای که دارند، طراحی کرده و به اجرا می‌گذارند.

بهترین افزونه¬های صفحه ساز در وردپرس

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های افزونه های طراحی صفحات گرافیکی این است که بدون نیاز به کد نویسی قابل استفاده بوده و  با کشیدن و رها کردن drag and) (drop می‌توانید برگه‌های خود را طراحی کنید.

افزونه ویژوال کامپوزر (Visual composer)

بهترین صفحه ساز های وردپرس

افزونه صفحه‌ساز قدرتمند ویژوال کامپوزر یکی از برترین افزونه ها در زمینه طراحی صفحات گرافیکی وردپرس است که تا کنون کاربران زیادی را به سمت خودش جذب کرده است. با این افزونه هرنوع طرح های گرافیکی را می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی طراحی کنید.

بهترین صفحه ساز وردپرس

اگر در ابتدا، کار با این افزونه سخت است و فکر می‌کنید از پس آن بر نمی‌آیید، باید بگوییم اصلا این‌گونه نیست و کارکردن با این افزونه بعد از چند وقت برای شما ساده می‌شود.

البته این را هم باید اضافه کنیم که بدون آموزش های مقدماتی نمی‌توانید صفحات خود را به دلخواه با این افزونه طراحی کنید و باید کمی آموزش های این افزونه را از طریق گوگل پیدا کرده و فرا بگیرید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ویژوال کامپوزر این است که با تمام نسخه‌های موجود وردپرس سازگار بوده و هیچ‌گونه باگ امنیتی و ظاهری ندارد و آپدیت‌های منظم آن توانسته کاربر‌های ایرانی و خارجی زیادی را به سمت خود بکشاند.

تعداد نصب‌های این افزونه تا کنون به بالای چند میلیون رسیده که همین تعداد نصب، یعنی کاربران این افزونه از امکانات فراوان این صفحه ساز راضی هستند.

 

مزایای ویژوال کامپوزر

۱- موجود بودن قالب های آماده 

غیر از اینکه شما می‌توانید تم‌های اختصاصی با این افزونه ایجاد کنید، این افزونه در خود قالب های آماده ای قرار داده که شما می‌توانید با انتخاب کردن، آن‌ها را بر روی برگه مورد نظر قرار داده و به سادگی با روش کشیدن و رها کردن ویرایش کنید.

۲- طراحی قالب های واکنش گرا با چند کلیک 

می‌توانید قالب های واکنش‌گرا و کاربر‌پسند طراحی کنید و برای واکنش‌گرا کردن قالب خود، نیازی به کد نویسی ندارید و در تنظیمات المان های قالب می‌توانید این کار را با چند کلیک انجام دهید.

۳- بدون محدودیت در طراحی قالب های گرافیکی

با تهیه این افزونه دیگر هیچ محدودیتی در طراحی قالب‌ها ندارید و برای طراحی قالب های ساده و یا پیشرفته دیگر نیاز به تهیه افزونه‌ها و اجزای دیگر ندارید.

۴- طراحی شبکه بندی شده قالب ها

با این افزونه می‌توانید قالب را شبکه‌بندی کنید و  آن را به چند بخش تقسیم کنید که به راحتی بتوانید مکان‌های مختلف سایت خود را مشخص کنید. این مزیت برای این است که برای بعد بخواهید قالب را ویرایش کنید در بین المان‌های مختلف سر در گم نشوید و به سادگی بتوانید به ویرایش کردن قالب خود بپردازید.

و مزیت‌های فراوان دیگر که با نصب و استفاده از این افزونه میتوانید به آنها پی ببرید و قالب مورد نیاز خود را به سادگی طراحی کنید.

 

معایب افزونه ویژوال کامپوزر 

۱- ناسازگاری با افزونه گوتنبرگ در وردپرس

این ناسازگاری در نسخه ۵ وردپرس با آمدن گوتنبرگ به وجود آمد که در نسخه‌های بعدی وردپرس این مشکل به طور کامل رفع شد و دیگه مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

۲- پولی بودن نسخه پیشرفته افزونه ویژوال کامپوزر

برای تهیه نسخه اورجینال این افزونه قدرتمند باید آن‌را خریداری کنید.

۳- سنگین بودن افزونه و فشار روی هاست

این افزونه روی سرور و هاست شما فشار زیادی می‌آورد و در طراحی و اجرا کمی مشکل‌ساز است.

– افزونه قدرتمند المنتور ( Elementor )

بهترین صفحه ساز های وردپرس

این افزونه که به تازگی اوج گرفته و در مدتی که معرفی شده، توانسته کاربران زیادی – در حدود ۲ میلیون نفر – را به سمت خود جذب کند. با طراحی رابط کاربری عالی که این افزونه دارد، به‌طور قطع یکی از محبوب‌ترین افزونه های وردپرس خواهد شد.

المنتور با دو نسخه رایگان و ویژه به افزونه های وردپرس اضافه شده و کار کردن با آن جذاب و ساده هست و با همان روش کشیدن و رها کردن (‌drag and drop‌)  می‌توانید با این افزونه صفحه‌های مختلفی طراحی کنید.

طراحان قالب المنتوری

از زمان معرفی این افزونه، بسیاری از تازه کارهای وردپرس هم طراح قالب شدند و هر طوری که نیاز دارند قالب های خود را طراحی و اجرا می‌کنند و دیگر سراغ قالب های آماده نمی‌روند.

 

مزیت‌های المنتور

۱- پشتیبانی از زبان فارسی

المنتور بر علاوه پشتیبانی از زبان فارسی و انگلیسی از ۵۲ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که به سادگی می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و زبان این افزونه را تغییر دهید.

۲- طراحی و ویرایش قالب‌ها به صورت زنده

یکی از مزیت‌های دیگر این افزونه طراحی قالب به صورت زنده است که برگه را به نمایش می‌گذارد و شما به صورت کاملا واضح و زنده برگه را به دلخواه خود ویرایش می‌کنید.

۳- المان‌های متعدد برای طراحی انواع قالب‌ها 

این افزونه قدرتمند بیش از ۳۰۰ المان دارد که به شما این اجازه را می‌دهد که هرگونه نیاز خود را بر طرف کنید و همه امکانات دل‌خواه را به قالب اضافه کنید.

  • داشتن قالب های آماده در افزونه
  • طراحی رابط کاربری جذاب برای استفاده صحیح از افزونه
  • دارا بودن نسخه رایگان و پیشرفته
  • سازگاری با تمامی افزونه های وردپرس
  • سازگاری با تمام نسخه های وردپرس
  • نداشتن محدودیت در طراحی (‌در نسخه پولی‌) از دیگر ویژگی‌های المنتور است.

‌‌

معایب افزونه المنتور

از بزرگترین عیب هایی که این افزونه دارد این است که نمی‌توانید به لینک ها استایل دل‌خواه بدهید و لینک ها را باید به صورت ساده در قالب قرار دهید. اما این افزونه می‌تواند رقیب جدی برای ویژوال کامپوزر باشد و با گذشت زمان و آپدیت‌های بعدی، شاید خود را به بهترین افزونه صفحه‌ساز وردپرس تبدیل کند.

 

– افزونه  Beaverbuilder 

این مورد هم یکی از چند صفحه ساز محبوب وردپرس است که در این بخش به آن می‌پردازیم. این افزونه کمی از دو مورد قبلی محبوبیت پایین تری داشته و تا کنون نتوانسته جایگزین برترین افزونه طراحی صفحات گرافیکی وردپرس باشد.

با بیور بیلدر می‌توانید برگه‌های خود را در چند دقیقه یا شاید هم چند ثانیه طراحی کنید. امکانات فراوانی در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید بدون محدودیت در طراحی همیشه به کار خود ادامه دهید.

بهترین صفحه ساز های وردپرس

بیور بیلدر تا کنون توانسته در نسخه رایگان خود ۵۰۰ هزار نصب دریافت کند و مورد حمایت این تعداد کاربر خود قرار بگیرد.

با نسخه‌های مختلف وردپرس سازگاری کامل دارد و آپدیت‌های منظم هم برای آن ارائه می‌شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این افزونه پشتیبانی از ۱۵ زبان زنده دنیاست که کاربران به سادگی بتوانند از آن استفاده کنند.

مزایای افزونه بیور بیلدر 

از امکانات این افزونه می‌توان به دارا بودن امکانات متعدد برای طراحی قالب وردپرس  و موارد ذیل اشاره کرد.

  • امکان سفارشی سازی المان‌ها و قالب‌ها
  • امکان نصب فونت‌های مختلف برای طراحی قالب با فونت‌های دل‌خواه
  • امکان سفارشی سازی برای قرار دادن محصولات ووکامرس و صفحات ووکامرس
  • و…

معایب افزونه بیور بیلدر 

این افزونه یک ایراد بزرگ دارد که دو نسخه رایگان و ویژه را ارائه کرده و در نسخه رایگان این افزونه محدودیت‌های فراوانی دیده می‌شود و باید نسخه ویژه آن را خریداری نمایید که محدودیتی برای طراحی برگه‌ها در وردپرس نداشته باشید.

 

– صفحه‌ساز قدرتمند divi

بهترین صفحه ساز های وردپرس

افزونه divi یکی دیگر از افزونه های موجود در زمینه طراحی صفحات در وردپرس است که ظاهری تقریبا شبیه به المنتور دارد و سادگی در طراحی را برای ما فراهم می‌کند.

این برگه‌ساز قدرتمند هم تاکنون توانسته به کاربران خود امکانات زیادی ارائه دهد و نکته جالبی که دارد این است که شما می‌توانید با این افزونه سایت های چند زبانه هم طراحی کنید و سایت خود را به تمام دنیا معرفی کنید که همه با هر زبانی بتوانند سایت شمارا مورد بررسی قرار دهند و از محتوای سایت شما استفاده کنند.

 

طراحی انواع قالب های ریسپانسیو !

طراحی قالب با استفاده از دانش کد نویسی یک مشکل بزرگ دیگر هم دارد که شما باید بتوانید قالب خود را ریسپانسیو کنید، که در هر دستگاه به درستی نمایش داده شود. افزونه های طراحی صفحات گرافیکی خصوصا افزونه Divi  این مشکل را بر طرف کرده و می‌توانید قالب های ریسپانسیو/واکنش‌گرا طراحی کنید.

 

سفارشی‌سازی رابط کاربری افزونه divi

یکی از بهترین قابلیت هایی که این افزونه دارد، این است که شما می‌توانید رابط کاربری را سفارشی سازی کنید و همه تنظیمات ظاهر شدن افزونه طراحی و… را به دلخواه خود طراحی نمایید. این قابلیت پیشرفته را هیچ‌کدام از افزونه های مشابه ندارند.

 

پشتیبانی از زبان فارسی در افزونه Divi

یکی دیگر از دلایلی که باید از این افزونه استفاده کرد این است که از زبان فارسی پشتیبانی کرده و کاملا برای فارسی زبانان قابل فهم است.

 

سخن آخر 

افزونه هایی که در این مقاله معرفی کردیم را می‌توانید به دلخواه خود انتخاب و نصب کنید. در هر بخش مقاله توضیحات هر افزونه عنوان شد که ساده‌تر بتوانید انتخاب و استفاده کنید.

البته ممکن است که این افزونه‌ها آپدیت‌های جدیدی ارائه دهند و هر بار کار کردن با این افزونه‌ها ساده تر شوند و بتوانید سایت های پیشرفته را طراحی و اجرا کنید.